Μπορείτε να διαβάσετε και το 1ο μέρος εδώ.


ΣΤΕΦΑΝΟΣ, 23 ΧΡΟΝΩΝ
«Φοβήθηκα αν κάποιος από τους “Αγανακτισµένους” θα μας γιούχαρε»





Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ 
των νέων γκέιτης Αθήνας. Ετσι µου είχαν πει. Από τους πρωτεργάτες της ColorYouth (η LGBTQ – Lesbian Gay Βi Trans Queer - κοινότητα νέων Αθήνας). Η µοβ τσάντα του είναι από το περυσινό Athens Pride. «Είµαστε παντού». Πριν αρχίσει να µιλάει, βγάζει ένα θερµόµε καφέ και πίνει δυο γουλιές. Τα τελευταία βράδια ξενυχτάει στο Σύνταγµα προσπαθώνταςνα πείσει τους «Αγανακτισµένους» ότι η καθιερωµένη παρέλαση του Σαββάτου δεν θα πρέπει να εµποδιστεί να περάσει από το Σύνταγµα. 


Ησουν πολύ θρησκευόµενος πιτσιρικάς, έχω µάθει; 

Ναι, στο Γυµνάσιο ήµουν παπαδάκι. Κατηχητικό και εξοµολόγηση. Μετά ένας διάκος µού πρότεινε να πάω εσώκλειστος στη Ριζάρειο, στο Χαλάνδρι. Μου άρεσε η ιδέα αλλά εκεί ήταν σα να ζεις σεµοναστήρι. Φοράµε ράσα κ.τ.λ. 

Υποτίθεται ότι εκεί πας για να γίνεις παπάς;

Στην είσοδο γράφει: «Οσοι θέλουν ναφοιτήσουν σ’ αυτή τη Σχολή να είναι αποφασισµένοι να ενδυθούν της ιεροσύνης το ένδυµα». Στην καθαρεύουσα το λέει προφανώς. Ανατρίχιασα όταντο διάβασα. 


Γυναίκες;



Οχι, δεν έχει γυναίκες, ούτε καθηγήτριες. Μόνο οι καθαρίστριες, ήταν γυναίκες. 


Ενα δράµα µού ακούγεται.

Είχα όµως και καλές αναµνήσεις από αυτή τη Σχολή. 

Οπως;

Το boarding school... ∆ηλαδή το να ζεις µε άλλα εξήντα 15χρονα και να το σκάτε το βράδυ να πάτε να δείτε σινεµά είναι µια πολύ ωραία εµπειρία. 

Οι γονείς σου ήταν και αυτοί της εκκλησίας;

Η µητέρα µου αρρώστησε από καρκίνο όταν ήµουν 2 ετών και απότότε στράφηκε στην εκκλησία. Στα νιάτα της δεν ήταν καθόλου θρήσκα. Είχεταξιδέψει σεόλο τον κόσµο, είχε ζήσει στο Ρίο ντε Ζανέιρο, στο Σαντιάγκο, στη Ρώµη, είχε κάνει 4 γάµους. 

Και ανοιχτόµυαλη;

Σε όλα εκτός από τους οµοφυλόφιλους. Μιλούσε για υγιεινή διατροφή όταν στην Ελλάδα ακόµα δεν ξέραµε ούτε το µαύρο ψωµί αλλά απέναντι στους γκέικαι τις λεσβίες είχε µια προκατάληψη απίστευτη. Ελεγε ότι όλοι οι οµοφυλόφιλοι είναι άρρωστοι άνθρωποι και παιδεραστές. 

Ο πατέρας;

Χωρίσαν όταν ήµουν 4 ετών και δεν είχαµε επαφή. Εξακολουθώ να µην έχω συχνή επαφή. 

Και µετά τη Ριζάρειο;

Μπαίνω πρώτος στη Θεολογία αλλά φρικάρω. Συνειδητοποιώ ότι αυτά που µας είχαν πει, ότι ο δαίµων προσπαθεί να σε βάλει σε πειρασµό, ότι ο σκοπόςµας είναιν’ αγιάσουµε, δενείχαν σχέσηµε τη πραγµατική ζωή. ∆ενέβλεπα δαίµονες παντού, όπως µου έλεγαν. Η ζωή ήταν ωραία. 

Και εγκαταλείπεις τη Θεολογία;

Βέβαια, ξενέρωσα. Το συζήτησα µε την αδερφή µου, που είναιβιολόγος στην Κοπεγχάγη, και µου λέει «άλλαξε πανεπιστήµιο, εγώ θα σε στηρίξω». Και µπήκα στο Φυσικό. 

Πότε αντιλήφθηκες ότι είσαι γκέι;

Ηξερα ότι µου άρεσαν τ’ αγόρια από τα 12, αλλά πίστευα ότι είναι µια αρρώστια. Ελεγα «τα άλλα αγόρια έχουν καταφέρει να γουστάρουν γκόµενες κι εγώ θα τα καταφέρω όταν µεγαλώσω». Το έλεγα στα 13, το έλεγα στα 15. 

Σχέσεις µε κορίτσια είχες;

Στα 19 µου όταν έµενα στη φοιτητική εστία, γνώρισα µια κοπέλα και την αγάπησα πολύ. Ηµασταν ενάµιση χρόνο µαζί. 

Σεξ;

Τα πάντα, κάθε µέρα, δυο τρεις φορές. Στη Ριζάρειο, είχα δαιµονοποιήσειτη σάρκα, την επιθυµία, την ηδονή. Ηταν το πρώτο άτοµο που φίλησα. Παράλληλα στο πίσω µέρος του κεφαλιού µου έλεγα ότι γιατρεύτηκα τώρα, δεν είµαι οµοφυλόφιλος, εφόσον γουστάρω τη Ναταλί. 

Και πώς τελειώνει ο έρωτας µε τη Ναταλί;

Αρχισα να έχω πρόβληµα. Θυµάµαι µια µέρα που φασωνόµασταν, στο σκοτάδι, και µου έρχονταν στο µυαλό αντρικά σώµατα. Είχα φρικάρει γιατί ένιωθα ότι την πρόδιδα. Ηθελα να την κάνω την πιο ευτυχισµένη γυναίκα στον κόσµο και δεν µπορούσα. Ε, κάποια στιγµή τής είπα «πρέπεινα χωρίσουµε γιατί µ’ αρέσουν τ’ αγόρια». Ηταν σαν να έφευγε ένα βάρος που κουβαλούσα στην πλάτη µου από τα 12 µου. 

Πότε κάνεις σχέση;

Με αγόρι; Ενα χρόνο αφού χωρίσαµε µε την κοπέλα µου. Αφού το δικαιολόγησα πλέον στο µυαλό µου. ∆ηλαδή από πού την κόλλησα αν είναι αρρώστια; Μεγάλωσα σ’ ένα χωριό που οι πάντες, µέχρι και οι κατσίκες ήταν στρέιτ, εγώ πού έµαθα να γουστάρω αγόρια; 

Οταν λες σχέση µε ένα αγόρι, τι εννοείς. Τι είχες ανάγκη κυρίως, το σεξ; 


Είχα ερωτευθεί, όχι απλά να θέλω να κάνω σεξ σε µια τουαλέτα, όπως πιστεύει η κοινωνία, αλλά να ξυπνάω το πρωί να τον βλέπω και να δακρύζω ή να πηγαίνουµε διακοπές µαζί και να είµαι στον έβδοµο ουρανό. Τρεις µήνες µετά χωρίσαµε βέβαια… 

Τώρα;




Τώρα είµαι µ’ ένα παιδί από την Ισπανία που έχει έρθει µε ERASMUS στην Αθήνα. 


Εφήµερες σχέσεις;

Τώρα όχι. Αλλά γενικότερα έχω κάνει πολλές εφήµερες σχέσεις, δηλαδή από κει που το σεξ ήταν κάτι το τελείως απαγορευµένο, τώρα είναι απλά µια διαδικασία κοινωνικοποίησης, για να το πω κι έτσι. 

Η παρέλαση φέτος έγινε κανονικά;

Ναι στις 6 µ.µ. η ώρα. Από την Κλαυθµώνος, Φιλελλήνων, Αµαλίας, Πανεπιστηµίου, Σταδίουµε δύο άρµατα. Στο ένα άρµα είχαμε µια χορωδία από το Λονδίνο και στο δεύτερο άρµα είχαμε τους Μπατάλα, µια µπάντα κρουστών µε σάµπα ρυθµούς… Και όλα αυτά µε την αιγίδα του ∆ήµου Αθηναίων. 

Τι θα σε έκανε ευτυχισµένο;




Να µπορώ να περπατάω χέρι -χέρι µε το αγόρι µου στον δρόµο και να µη φωνάζει ο άλλος «γκέι -γκέι, ουξ!». Μου έχει τύχει στο πανεπιστήµιο να µοιράζω φυλλάδια για το Pride και να έρθει ο «αριστερός» και να µου πεί ότι είµαι παρενέργεια του καπιταλισµού.