Πόσο διαφέρουν οι συμπεριφορές στα gay ζευγάρια από τα ετερόφυλα; Είναι, πράγματι, ελεύθερος, ο καθένας να κάνει ότι θέλει; Να μπαινοβγαίνει στο σπίτι και στη σχέση χωρίς αποδείξεις και έντοκα γραμμάτια; Η εικόνα μιας τέτοιας ελευθερίας ανήκει στο ενταφιασμένο παρελθόν, όπως και ο περιθωριακός gay. Ο τριαντάχρονος Άγγλος Μάικ Μπάρτλετ (βραβείο Olivier 2009) στο Cock, παράσταση που ήδη γνωρίζει επιτυχία στο θέατρο «Θησείο», διαχειρίζεται με τόλμη χιούμορ και σαρκασμό παρόμοια ερωτήματα στη μετά-gay εποχή.
Ήδη πέρασε μισός αιώνας από την επανάσταση του ’60 και όλοι μαζί, γκέι, μπάι, στρέιτ τρώμε παγωτό στην ίδια πλατεία, φοράμε τα ίδια ρούχα, έχουμε τις ίδιες ή παρόμοιες συμπεριφορές, μιλάμε την ίδια γλώσσα. Mε δυο λόγια, το γραφικό ιδίωμα αν δεν πέθανε, ψυχορραγεί στα πιο καθυστερημένα στρώματα της gay κοινότητας κι, επιτέλους, πίσω από κάθε ταμπέλα (γκέι, μπάι, κλπ), που βολικά ή επιπόλαια υιοθετήσαμε, βλέπουμε πλέον το πρόσωπο.
Ευφυής και μάστορας ο νεαρός συγγραφέας, με εμφανείς τις αποσκευές του αγγλικού θεάτρου στη σύλληψη και δομή του έργου, αναδεικνύεται από τη σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου σε μια από πολύ καλές παραστάσεις της χρονιάς και γίνεται talk of the town. COCK σημαίνει κόκορας, πέος, ή σαχλαμάρες («a lot of cock»)
Μετά από επτά χρόνια συμβίωσης η σχέση του Α. (Δημήτρης Μοθωναίος) με το Τζον (Μάκης Παπαδημητρίου) μπαίνει σε κρίση. Χωρίζουν για λίγο και το «τρίτο» πρόσωπο, μια γυναίκα(Ιωάννα Παπά) εισέρχεται φτιάχνοντας το κλασικό ισοσκελές τρίγωνο, αγαπημένη θεατρική φόρμα στη διαχείριση των ερωτικών σχέσεων. Με μια διαφορά: δεν είναι η γυναίκα στο επίκεντρο της διαμάχης αλλά ο gay. Ο Τζον ταλαντεύεται. Ποιος από τους δυο εραστές θα τον κερδίσει; Με ποιον, τελικά, θα πάει; Επί πλέον, ο διαβολικά έξυπνος συγγραφέας απαλλάσσει το φορτωμένο χριστιανικές ή κοινωνικές αμαρτίες τρίγωνο, βάζοντας στο επίκεντρο τις αγωνίες και τα άγχη των ηρώων, τα προσωπικά διλήμματα και αγωνίες.
Αν και κάπως αδύνατο το πρώτο μέρος, απογειώνεται στο δεύτερο, όταν Α. φωνάζει το μπαμπά του (Γιώργος Κοτανίδης)να τον βοηθήσει να μην διαλυθεί η σχέση του με το Τζον. Στο αποφασισμένο δείπνο των τριών, που ο ταλαντευόμενος ήρωας θα …επιλέξει, καταφθάνει και ο μπαμπάς αλλάζοντας τους όρους της διαμάχης και φωτίζοντας πολλαπλά τις σχέσεις όλων, με κυρίαρχα το σαρκασμό και το χιούμορ.
Η σκηνική τόλμη και ευφυΐα της Κατερίνας Ευαγγελάτου είναι ότι ακολούθησε τις οδηγίες του συγγραφέα και δεν έβαλε ούτε μία καρέκλα στο σκηνικό (Βικτωρία Καρβούνη). Έτσι, ο χώρος εντελώς γυμνός από οποιαδήποτε gay σκηνική γραφικότητα αναδεικνύει στο έπακρο τις σχέσεις και τους χαρακτήρες μέσα από τις τέσσερις εξαιρετικές και αποκαλυπτικές ερμηνείες των ηθοποιών. Η Κατερίνα Ευαγγελάτου, απαλλαγμένη από την τρέχουσα και περιρρέουσα «σκηνοθετίτιδα», επαναφέρει το θέμα του «ηθοποιού», διδάσκοντας και διαμορφώνοντας μαζί τους ΗΡΩΕΣ. Επιτέλους! Ο ηθοποιός βρίσκεται ξανά επί σκηνής, αχρηστεύοντας επίθετα όπως «επαρκής», «ικανοποιητικός», «εύστοχος» και δημιουργώντας χαρακτήρες Α-ξέ-χα-στους, που τελειώνοντας η παράσταση έχουν γίνει τόσο οικείοι και γνωστοί μας, σα να τους γνωρίζαμε χρόνια. Σα να μιλούσαμε εμείς μαζί τους πριν λίγο. Μια αποκαλυπτική από όλες τις πλευρές και απόψεις, παράσταση.

Θησείον, Ένα θέατρο για τις Τέχνες > Θησείο – Μοναστηράκι
Διεύθυνση: Τουρναβίτου 7 Τηλέφωνο: 2103255444
Τετάρτη: 21:00
Πέμπτη: 21:00
Παρασκευή: 21:00
Σάββατο: 21:30
Κυριακή: 19:00