Η υποψήφια βουλευτίνα Ειρήνη Χαραλαμπίδου μιλά για τους γάμους ομοφυλόφιλων και την υιοθεσία παιδιών.
Όραμά μου είναι ένας δημόσιος διάλογος, που θα είναι σε αντιστοιχία με τις ανησυχίες του λαού, θα υπηρετεί το λαό και θα βρίσκεται πάντοτε σύμφωνος με αξίες όπως την ακεραιότητα, την αξιοπρέπεια και την αλληλεγγύη. Επιθυμώ μια πολιτική ζωή που θα έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, μια πολιτική ζωή που να μου επιτρέπει να κοιτάζω στα μάτια όλους τους πολίτες.


Θα δεχόσασταν να είσαστε κουμπάρος/κουμπάρα στο γάμο ενός ομοφυλόφιλου ζευγαριού ή να βαφτίσετε το παιδί ενός ζευγαριού με δύο γονείς ίδιου φύλου;

Η αγάπη για τον άνθρωπο δεν σταματά στο σεξουαλικό προσανατολισμό του ζευγαριού και η αγάπη για ένα παιδί δεν σταματά στο φύλο των γονέων του, βιολογικών ή θετών. Πιστεύω ότι ως κοινωνία έχουμε ωριμάσει αρκετά για να δεχόμαστε πλέον ότι οι υγιείς ανθρώπινες σχέσεις και η σωστή ανατροφή ενός παιδιού δεν είναι συνάρτηση του σεξουαλικού προσανατολισμού, αλλά του χαρακτήρα, της αφοσίωσης και πάνω απ' όλα της αγάπης που προσφέρουμε ο ένας στον άλλον και της αγάπης που δίνουμε σε ένα παιδί που μεγαλώνει κοντά μας. Δύο άνθρωποι του ίδιου φύλου μπορούν και να αγαπήσουν και να προσφέρουν αγάπη και σωστή ανατροφή σε ένα παιδί που το έχει ανάγκη.

Αν ήσασταν στη θέση του Δημήτρη Χριστόφια, θα ακολουθούσατε την ίδια τακτική στις συνομιλίες;

Κατηγορηματικά ναι. Είναι η πολιτική του Δημήτρη Χριστόφια που επανέφερε το Κυπριακό στις προτεραιότητες της διεθνούς κοινότητας, είναι αυτή η πολιτική που έβγαλε τη δική μας πλευρά από την απομόνωση και είναι αυτή η πολιτική που έχει πείσει ηγέτες σημαντικών χωρών ότι είμαστε η πλευρά που επιθυμεί τη λύση. Εξάλλου, είναι μέσα από μια τέτοια δυναμική και δημιουργική πολιτική που πιστεύω ότι μπορούμε να ελπίζουμε στην εφικτή λύση της Δικοινοτικής Διζωνικής Ομοσπονδίας και στην αποτροπή της διχοτόμησης. Ο Πρόεδρος κατάφερε να επαναφέρει σε ισορροπία δύο σημαντικά ζητήματα: να πείσει διεθνώς ότι έχει όραμα για λύση και την ίδια στιγμή να διεκδικήσει το δικαίωμα όλων των Κυπρίων να ζήσουν με αξιοπρέπεια σε μια επανενωμένη Κύπρο.

Θα ενθαρρύνατε τα παιδιά σας να αναζητήσουν δουλειά στο εξωτερικό, δεδομένου του τεράστιου προβλήματος ανεργίας ανάμεσα στους νέους και των χαμηλών αμοιβών που δίνονται σε καταρτισμένους νέους επιστήμονες εδώ;

Ως μάνα, μοναδική μου έγνοια είναι τα παιδιά μου να μεγαλώσουν σωστά και να αγαπούν τον τόπο τους με υγιή τρόπο. Όπως κάθε μάνα, θέλω και εγώ να έχω κοντά μου τα παιδιά μου όταν ενηλικιωθούν, αλλά δεν θα στεκόμουν ποτέ εμπόδιο στο να επιλέξουν εκείνα το δρόμο που θέλουν να ακολουθήσουν. Χρέος μου είναι απλά να είμαι δίπλα τους. Αν οι συνθήκες στο μέλλον είναι τέτοιες, που θα τα ωθήσουν στο να αναζητήσουν την εκπλήρωση των ονείρων τους σε μιαν άλλη χώρα, εγώ θα στηρίξω την απόφασή τους αυτή. Εύχομαι όμως ότι η Κύπρος θα συνεχίσει και στο μέλλον να προσφέρει τις δυνατότητες στους νέους ανθρώπους να μείνουν στον τόπο τους και να δημιουργήσουν.