Rainbow_tubes-490x306

Συντάκτης του άρθρου: Γιώργος Στεφάνου δημοσιογράφος
Βάλτο κούκλα μου να τελειώνουμε". Η Χριστίνα Πολίτη με μόνο μια φράση έδωσε την χαριστική βολή στο καλιαρντό υπερθέαμα του Τρύφωνα Σαμαρά στο σπέσιαλ επεισόδιο του τηλεπαιχνιδιού Black Out με διάσημους παίκτες.
Τσιρίδες, ουρλιαχτά, αγκομαχητά και μπόλικο νάζι, όλα σε έναν καταιγισμό επιτηδευμένης θηλυπρέπειας χωρίς όρια. Μπορεί αυτό να χάρισε γέλιο στο τηλεοπτικό κοινό, όμως ταυτόχρονα ακολούθησε και εξυπηρέτησε την gay καρικατούρα που αναπαράγεται εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα.
Στα χρόνια του Σταύρου Παράβα οι πρώτες gay φιγούρες έκαναν την εμφάνιση τους στις ελληνικές ταινίες, όχι ανοιχτά βέβαια, αλλά με σαφή υπονοούμενα και περισσή χαρά και τσαχπινιά στον ρόλο.
Ακολούθησαν δεκάδες τέτοιοι γραφικοί χαρακτήρες σε ρόλο κομμωτή, μόδιστρου, καλλιτέχνη όπου κυριάρχησε η παντελής απουσία ανδροπρεπούς συμπεριφοράς, γελοία ονόματα όπως "Φίφης" και αρκετά πειράγματα εις βάρος τους.
Ο Σπύρος Μπιμπίλας, ο Σωτήρης Μουστάκας, και πολλοί άλλοι καθιέρωσαν τους gay ρόλους στις καλτ βιντεοταινίες της δεκαετίας του '80, ενώ με τον ερχομό της ιδιωτικής τηλεόρασης και τον Γιάννη Μπέζο στους Απαράδεκτους για πρώτη φορά τέτοιος ρόλος έγινε πρωταγωνιστικός. Ακολούθησαν πολλές σειρές και ταινίες όπου το στερεότυπο του gay-καρικατούρα επαναλήφθηκε πολλάκις, συνήθως χωρίς να γίνεται αναφορά άμεσα σε ομοφυλοφιλικές προτιμήσεις, παρά μόνο με τη συμπεριφορά και την εμφάνισή τους.
Και αν όλα αυτά στα πλαίσια της μυθοπλασίας και της υπερβολής που χαρακτηρίζει την κωμωδία ίσως έχουν λόγο ύπαρξης και δεν αποσκοπούν στο να προσβάλουν ηθελημένα, δεν μπορεί να πει κανείς το ίδιο για το ανεκδιήγητο και κακόγουστο χιούμορ των εκπομπών του Μάρκου Σεφερλή και του ΑΜΑΝ που όχι μόνο δημιούργησαν αντίστοιχους χαρακτήρες, αλλά τους σατίριζαν αισχρά ξεφτιλίζοντας την σεξουαλική τους προτίμηση.Ταυτόχρονα φιγούρες, που ξεπερνούν την φαντασία οποιουδήποτε σεναριογράφου, όπως του "Εθνικού Σταρ" και άλλων, έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης από τα αδηφάγα μεσημεριανά, τα ροζ μεταμεσονύχτια των 90′s, και τα δελτία του STAR.
Ο Antenna πρόσφατα σε πρόσωπα διψασμένα για δημοσιότητα και χρήμα όπως του Τ.Σαμαρά και του Β.Κωστέτσου βρήκε τον τρόπο να δώσει ενδιαφέρον σε βαρετά shows όπως το Dancing with the stars και Dancing on ice. Το FAB5 ήρθε απλά να συμπληρώσει το πολύχρωμο σκηνικό με σκέρτσο και ξεφώνημα χωρίς προηγούμενο. Και όλα αυτά αναπαραγόμενα καθημερινά από διάφορες εκπομπές με παρουσιαστές και πανελίστες έτοιμους να κανιβαλίσουν αφού πρώτα αυτοαθωοθούν ξεκινώντας με φράσεις του τύπου "δεν έχω πρόβλημα με τους gay", "δεν υποστηρίζω τον ρατσισμό" αλλά καταλήγοντας πάντα σε διαπιστώσεις για το πόσο προκλητικό είναι.
Χειρότερος και υποκριτικότερος όλων, ο Λάκης Λαζόπουλος που σατιρίζει με άκρως ρατσιστικό τρόπο ο ίδιος με σχόλια και μορφασμούς gay φυσιογνωμίες της ελληνικής τηλεόρασης, ακόμα και τη φυσική θηλυπρέπεια κάποιων, ενώ παροτρύνει και το κοινό του σε ένα συμμετοχικό χλευασμό.
Στο πρόσωπο αυτών των χαρακτήρων ταπεινώνονται όλοι οι gay. Δημιουργείται και εγκαθίσταται στην συνείδηση του κόσμου η λανθασμένη εικόνα του gay γελωτοποιού. Λανθασμένη και παραπλανητική. Σαφώς και δόλια παραπλανητική σε πολλές περιπτώσεις με μόνο σκοπό την καλλιέργεια του ρατσισμού και του αισθήματος της ανωτερότητας μέσα από την υποβάθμιση του διαφορετικού.
Το ομοφοβικό Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ενώ ενοχλείται με φιλιά μεταξύ ομοφύλων σε σειρές και video clips, δεν αντιδρά ποτέ σε κανένα ρατσιστικό σχόλιο εναντίον τους. Ρατσισμός με την ευλογία της ανεξάρτητης -και από τους νόμους;- αρχής.
Η καρικατούρα του gay γελωτοποιού δεν προκαλεί απλά το γέλιο με τις τσιρίδες και το καλιάρντεμα. Απαλύνει και τον έμφυτο φόβο του άντρα που επιβεβαιώνει τον ανδρισμό του διαπιστώνοντας την διαφορετικότητά του από τις διάφορες "τρελές" που κατακλύζουν την τηλεόραση. Τι και αν ακόμα το αποτριχωμένο του πόδι είναι αυτό που πριν 20 χρόνια ο πατέρας του έκραζε ως αδερφίστικο.
Πηγή: http://maga.gr/2011/11/17/gay-over/